30 Вересня, 2024 8:16 am

Казахстан ремонтує винищувачі РФ в обхід санкцій

Казахстанська компанія ARC Group обслуговує російські Су-30СМ в обхід санкцій, використовуючи французьке обладнання Thales і Safran.

Про це повідомляє проєкт InformNapalm, спираючись на результати свого розслідування.

Завдяки добутим документам та свідченням, розвідувальному проєкту вдалося знайти підтвердження того, що російський уряд використовує казахстанську компанію ARC Group для обслуговування власних винищувачів.

Станом на 2024 рік Росія має до 130 одиниць модернізованих винищувачів Су-30СМ, оснащених авіонікою французького виробництва. Мова йде про:

  • багатофункціональні дисплеї SMD55S та SMD66S (Thales);
  • радіотехнічну систему корекції та посадки TLS2020 (Thales);
  • радіонавігаційну систему TACAN-NC12 (Thales);
  • індикатори на тлі лобового скла HUD 3022 (Thales);
  • навігаційна система SIGMA 95NAA (Safran).

Для російської авіабудівної промисловості ці компоненти є критично важливими, адже не мають російських аналогів. Щоб продовжувати експлуатувати борти, росіянам потрібно постійно обслуговувати це обладнання.

Ще задовго до повномасштабного вторгнення Росія почала процес імпортозаміщення, що вилилося у заміщенні на деяких бортах французьких систем HUD 3022 російським аналогом ИКШ-1КИ. Проте залежність від іноземних комплектуючих залишається критичною.

Після початку повномасштабного вторгнення РФ нібито втратила доступ до французьких військових технологій та послуг з обслуговування. Проте, як свідчать здобуті документи, російська сторона знайшла необхідний канал обходження санкцій у вигляді казахстанської компанії ARC Group.

Компанія Analyst Research Consulting Group є дистриб’ютором французької Safran Electronics & Defense. Ще у жовтні 2021 року вона уклала перший договір із вузькопрофільним російським товариством «Росавиаспецкомплект», що ремонтує, обслуговує та постачає авіаційні комплектуючі.

Уже після 2022 року казахстанська компанія продовжила надавати послуги Іркутському авіаційному заводу, що обслуговує Су-30СМ, видаючи свою діяльність для французьких постачальників як посередництво з казахстанським авіаремонтним заводом №405.

Згідно з отриманими документами, у 2024 році ARC Group уклала контракт з Thales AVS France SAS на обслуговування багатофункціональних дисплеїв SMD55S/SMD66S та коліматорних індикаторів HUD3022 на казахстанських винищувачах Су-30СМ. Зокрема, компанія надала запит на:

  • випробувальне обладнання ILM&OLM Test Benches з 3-річною підтримкою;
  • розробку і постачання Golden LRU;
  • підготовку та постачання технічної документації з проміжного обслуговування (ILM);
  • підготовку та проведення навчання з ILM у Франції;
  • монтаж і введення в експлуатацію в Казахстані.

Контракт містить чіткі норми щодо експортного контролю з прямою забороною передавати будь-які товари Російській Федерації.

Тим не менше, майже одночасно з цією угодою, 26 червня 2024 року ARC Group надсилає росіянам на розгляд та реєстрацію комерційну пропозицію на загальну суму 13 826 199,26 євро.

За дивним збігом, ця угода містить майже ті самі послуги, що і договір між Thales та казахстанським авіазаводом.

Судячи з вилученого робочого листування та інших даних, ARC Group здійснювала свої послуги з обслуговування французького обладнання в Росії на Іркутському авіаційному заводі.

У жовтні 2022 року «Росавиаспецкомплект» повністю профінансував необхідне навчання та сертифікацію фахівців казахстанської компанії у Франції в центрі підготовки Thales. Зокрема, згадувалося навчання з обслуговування SMD 55S/66S та HUD на рівні organizational level of maintenance (OLM).

Про терміни навчання керівник ARC Group повідомив російське відомство у своєму листі від 9 грудня 2022 року. Там він прямо зазначає, що «з 16 до 20 січня 2023 року, в межах контракту нашої компанії з французькою компанією Thales планується навчання наших фахівців щодо сервісного обслуговування різноманітних систем авіоніки».

У цьому ж листі визначені перші часові проміжки приїзду на російські підприємства казахстанських фахівців: лютий 2023 року. Тобто одразу після навчання.

Враховуючи заплановані росіянами обсяги ремонту й обслуговування обладнання, це не був разовий візит. Надалі група фахівців, переважно таким складом почала виїжджати в РФ для проведення ремонту. Наприклад, уже за 2 місяці, у квітні 2023 року представник російської компанії Гриценко повідомив директора ARC Group про новий етап діагностики обладнання в травні 2023 року.

Comments (0)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *